Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

Απολογισμός σχ. έτους 2008-2009. Νίκος Σαριδάκης

Ο παρών απολογισμός είναι ο πρώτος από αυτή την θέση (του εκπαιδευτικού), δεν μπορώ όμως παρά να τον κάνω με "ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια", μια και εννέα χρόνια στον Ιδιωτικό τομέα είναι πολλά και σου αφήνουν "κουσούρια".

ΩΡΑΡΙΟ:
Φέτος είχα την τιμή και την τύχη να εργάζομαι σε δύο σχολεία όπως και πέρσι, με τη διαφορά όμως ότι το ωράριό μου ήταν ελαφρώς δυσκολότερο, με την έννοια ότι τρεις από τις πέντε ημέρες της εβδομάδας πήγαινα και στα δύο σχολεία (έφευγα από το ένα και πήγαινα στο άλλο). Τα δύο αυτά σχολεία ήταν το 1ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου και το Γενικό Λύκειο Αγίου Νικολάου.

ΣΥΝΘΗΚΕΣ:
Στο 1ο Γυμνάσιο, οι συνθήκες είναι σχεδόν άσχημες. Οι Η/Υ του εργαστηρίου είναι σχετικά ok (για την εργασία που τους θέλουμε), όμως ο χώρος είναι εντελώς ακατάλληλος -κλειστός, με τους Η/Υ κολλητά τον ένα με τον άλλο-. Δεν υπάρχει χώρος για υποστήριξη βιντεοπροβολέα, πράγμα που σημαίνει ότι ή θα πρέπει να εγκαταστήσουμε ένα λογισμικό προβολής παρουσιάσεων σε δικτυακό περιβάλλον, ή να αλλάξουμε χώρο. Δεν είμαι ο υπεύθυνος εργαστηρίου στο 1ο Γυμνάσιο και δεν μπορώ να παρέμβω δυναμικά για να λύσω αρκετά μικρά αλλά συσσωρευμένα προβλήματα που υπάρχουν.
Στο Γενικό Λύκειο τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Βιντεοπροβολέας υπήρχε όμως η ποιότητά του τον έκανε σχεδόν άχρηστο (προβληματική λάμπα, κακή ποιότητα εικόνας κλπ.). Το τελευταίο λύθηκε στο τέλος της χρονιάς, αφού η διεύθυνση προμηθεύτηκε νέους βιντεοπροβολείς. Στην αρχή της χρονιάς προμηθευτήκαμε και οθόνες wide 19" και βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο η ποιότητα. Σημειώνω ότι στο Γενικό Λύκειο ενώ υπάρχουν δύο εργαστήρια, δεν μπορούσα να οριστώ ως υπεύθυνος γιατί θα έπρεπε να πάρω δύο υπερωρίες και κατόπιν ειδοποίησης της ΔΙΔΕ Ν. Λασιθίου, υπήρχε κίνδυνος να μην τις πληρωθώ οπότε και το εργαστήριο έμεινε "ορφανό".

ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
1ο Γυμνάσιο Γ' Γυμνασίου (Πληροφορική Γυμνασίου), Γενικό Λύκειο Β' Γεν. Λυκείου Κατεύθυνση Πληροφορικής και Υπηρεσιών (Τεχνολογία Επικοινωνιών)
Α' Γεν. Λυκείου (Εφαρμογές Πληροφορικής)
Β' Γεν. Λυκείου (Εφαρμογές Υπολογιστών)
Γ' Γεν. Λυκείου (Εφαρμογές Υπολογιστών)
Γ' γεν. Λυκείου (Δίκτυα & Πολυμέσα)

Στο μάθημα "Πληροφορική Γυμνασίου", τα πράγματα είναι απλά: από τις 30 προυπολογιζόμενες ώρες γίνανε οι 24 κατά μ.ο. σε κάθε τμήμα. Αν βγάλουμε τις ώρες για τις μεγάλες δραστηριότητες (4 με το ζόρι) και ένα 2ωρο για το τελευταίο κομμάτι (Πληροφορική και Κοινωνία) -μισό τρίμηνο κοντά δηλαδή-, μένουν περίπου 18 ώρες από τις οποίες πρέπει να αφαιρεθούν 4 για αναγκαστικές επαναλήψεις και διαγωνίσματα οπότε φτάνουμε στο τραγικό για μένα 15 ώρες διδασκαλίας προγραμματισμού... Φέτος είχα 4 μετεξεταστέους και είχαμε και το "γνωστό" ελαφρυντικό με το βιβλίο (αν και τους έδινα σημειώσεις)... Του χρόνου που θα έχουν βιβλίο θα δω πως θα πάνε, όμως σε 15 ώρες έπρεπε να ενταχθούν: πρόβλημα, αλγόριθμος, προγραμματισμός, εισαγωγή στο περιβάλλον προγραμματισμού μικρόκοσμων, είσοδος/έξοδος δεδομένων, πράξεις, δομή επανάληψης (που δεν την κατάλαβαν οι μισοί), δομή επιλογής (που δεν την κατάλαβε το 75% των μαθητών) και όλα αυτά σε παιδιά που δεν έχουν ασχοληθεί ΠΟΤΕ με τον παραδοσιακό προγραμματισμό (5 παιδιά στα 120 είχαν ασχοληθεί με κατασκευή ιστοσελίδων). Αν αναλογιστούμε ότι οι 15 αυτές ώρες μοιράζονται περίπου σε 5 ώρες το τρίμηνο, δεν μπορώ να κατανοήσω πως το Υπουργείο έχει βάλει ένα τέτοιο μάθημα ως μάθημα Α' ομάδας στα μαθήματα Γυμνασίου στην Γ' τάξη, χωρίς να αλλάζει το ωράριο του μαθήματος σε 2 τουλάχιστον ώρες. Νομίζω όμως ότι αρκετά γκρίνιαξα.

Στο μάθημα "Τεχνολογία Επικοινωνιών", τα προβλήματα γνωστά. Το βιβλίο είναι ακατάλληλο. Έτσι λοιπόν το μάθημα γινόταν με τη βοήθεια παρουσιάσεων -επισκοπήσεων (σε βιντεοπροβολέα) της ύλης σε κάθε ενότητα (και με την προσθήκη προβολών για το πως λειτουργούν διάφορα πράγματα όπου έκρινα απαραίτητο, από το Διαδίκτυο). Ενώ λοιπόν στο Α' τετράμηνο η επίδοση των μαθητών ήταν επαρκής έως ικανοποιητική θα έλεγα, στο Β' τετράμηνο η απόδοση έπεσε εντελώς, τα παιδιά χαλάρωσαν, με τελικό αποτέλεσμα τις εξετάσεις του Ιούνη που τα αποτελέσματα ήταν ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΑ, αν και δεν έμεινε κάποιος μαθητής στο τμήμα μου. Τα παιδιά είναι φανερό ότι μπορείς και θεατρικό να τους κάνεις όταν γίνεται η παράδοση, όταν έρθει η ώρα όμως να διαβάσουν από το βιβλίο, ζορίζονται άσχημα και αυτό μου το είπε καλή μαθήτρια στο τέλος της περιόδου.

Τα μαθήματα επιλογής θα τα χωρίσω σε δύο ομάδες. Το μάθημα της α' λυκείου και τα μαθήματα της β' και γ' λυκείου. Στο πρώτο ακολούθησα το βιβλίο (ήταν και λίγα τα παιδιά) και μπορώ να πω ότι κύλησε ομαλότατα χωρίς προβλήματα και με ενδιαφέρον άπω πλευράς των μαθητών. Στα μαθήματα των β' και γ' λυκείου όμως αν και κύλησαν ομαλά, το ενδιαφέρον ήταν μειωμένο από πλευράς μαθητών, αν και είχαμε κάνει στην αρχή της περιόδου "συμβόλαιο". Τα περισσότερα θέματα στην Β' και στην Γ' τάξη τους φάνηκαν "δύσκολα" με αποτέλεσμα να παραιτούνται και να μην ακολουθούν, ειδικά στα παιδιά της Θεωρητικής κατεύθυνσης. Φυσικά κινήθηκα εκτός ύλης γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να με ακούνε τις δύο τελευταίες ώρες του σχολικού προγράμματος να τους μιλάω για Λειτουργικά συστήματα, κατηγορίες λογισμικού κλπ. Έτσι λοιπόν ασχολήθηκα με το Powerpoint, το Excel, την Access, την δημιουργία ιστοσελίδων και κάποια προγράμματα επεξεργασίας εικόνας και ήχου. Του χρόνου αν είμαι πάλι εδώ θα εγκαταστήσω κάποιο πρόγραμμα εικονικού περιβάλλοντος για να τους μάθω πως να κάνουν format και εγκατάσταση ενός Λ.Σ. (π.χ. Windows XP, ή Linux).

Εν κατακλείδι, θα έλεγα ότι με προβλημάτισε φέτος το μάθημα της Πληροφορικής Γυμνασίου, και του χρόνου σκέφτομαι να προτείνω κάποια πράγματα. Κάθε παρατήρηση είναι ευπρόσδεκτη και καλοδεχούμενη. Ευχαριστώ για τη συνεργασία και τον χρόνο σας.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Νίκος Σαριδάκης
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής κλ.ΠΕ 20

Δεν υπάρχουν σχόλια: