Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

Σελίδα Ασκήσεων Γυμνασίου - Γενικού Λυκείου

Στην σελίδα http://daidalos.dyndns.org έχω μαζέψει κάποιες ασκήσεις για μαθητές γυμνασίου λυκείου. Ιδιαίτερη έμφαση έχω δώσει στις ασκήσεις προγραμματισμού με το kTurtle (έκδοση για KDE 3. Κάποια στιγμή και για KDE 4 ... ), αλλά υπάρχουν και ασκήσεις για το OpenOffice Writer καθως και HTML

Πέρισυ δουλέψαμε σχεδόν εξ'ολοκλήρου με όλες τις τάξεις απο αυτήν την σελίδα. (Α,Β Λυκείου και Γ γυμνασίου).

Πέρα απο την εξοικονόμιση χαρτιου, το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι κάθε μαθητής κινείται με τον δικό του ρυθμό και σε ασκήσεις που αντιστοιχούν στο επίπεδό του. Για παράδειγμα στην Β Λυκείου είχα μαθητές που έκαναν HTML και μαθητές που έκαναν επεξεργασία κειμένου στο ίδιο εργαστήριο. Φέτος στην Α άλλοι κάνουν επεξεργασία κειμένου και άλλοι προγραμματισμο.

Το μεγάλο μειονέκτημα: αν δεν υπάρχει internet δεν έχουν ασκήσεις... (έχει συμβεί δυο-τρεις φορές και με έχει φέρει σε δύσκολη θέση!)

Επίσης μειονέκτημα είναι το ότι χρειάζεται να πηγαίνεις γύρω-γύρω σε κάθενα και να αφιερώνεις λίγο χρόνο παραπάνω για να τον βοηθήσεις. (Αυτό δεν είναι απαραίτητα μειονέκτημα βέβαια, άλλα έχει χρειαστεί να πώ το ίδιο πράγμα δέκα φορές μέσα σε 10 λεπτά)

Οι ασκήσεις αλλάζουν συνεχως προκειμένου να γίνουν πιο κατανοητές και πιο απλές.

Ειδικά οι ασκήσεις προγραμματισμού νομίζω ότι έχουν πολύ ενδιαφέρον!


Οποιαδήποτε σχόλια είναι ευπρόσδεκτα.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας,
Χαριτάκης Γιάννης ΠΕ19 -
Γυμνάσιο/Λύκειο Χάρακα Ηρακλείου

5 σχόλια:

Πανσεληνάς Γιώργος είπε...

Πολύ καλή ιδέα Γιάννη!

Έκανα κάτι παρόμοιο για το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α΄ ΕΠΑΛ..
Για να μην λέω το ίδιο πράγμα 10 φορές, τους μάζευα όλους όσους έκαναν το ίδιο πράγμα σε έναν υπολογιστή και τους έδειχνα.. Μετά συνέχιζαν την εργασία τους η κάθε ομάδα στον υπολογιστή της...

Γιώργος Πανσεληνάς

Periklis Georgiadis είπε...

Το μεγάλο μειονέκτημα: αν δεν υπάρχει internet δεν έχουν ασκήσεις... (έχει συμβεί δυο-τρεις φορές και με έχει φέρει σε δύσκολη θέση!)

Δε θα μπορούσαν να δουν τη σελίδα μέσα από το firefox από κάποιο share στο τοπικό δίκτυο; π.χ., με κάτι σαν:

file://///local-ip/share/path_to_file/index.html

Επίσης μειονέκτημα είναι το ότι χρειάζεται να πηγαίνεις γύρω-γύρω σε κάθενα και να αφιερώνεις λίγο χρόνο παραπάνω για να τον βοηθήσεις. (Αυτό δεν είναι απαραίτητα μειονέκτημα βέβαια, άλλα έχει χρειαστεί να πώ το ίδιο πράγμα δέκα φορές μέσα σε 10 λεπτά)

Αφορμή για ερώτηση εδώ: υπάρχει κάτι αντίστοιχο, σε αυτήν την πλατφόρμα, του NetSupport Manager, ή του NetOp, κλπ., που να δίνει τη δυνατότητα desktop monitoring, επίδειξης επιλεκτικά ενός desktop, εξ αποστάσεως καθοδήγησης, εν γένει;

Charitakis Ioannis είπε...

Γιώργο και Περικλή,
καταρχήν ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας!

Σχετικά με το internet, Περικλή, έχω σκεφτεί μία παρόμοια λύση (webserver) με αυτή που προτείνεις άλλα έχει το εξής πρόβλημα. Δεν μπορώ να ενημερώσω τις ασκήσεις απευθείας απο το σπίτι, το οποίο είναι πολύ βολικό. Ετοιμάζω απο το βράδυ τις ασκήσεις και την επόμενη τις έχω στην τάξη.

Αν οι ασκήσεις είναι σε μηχάνημα της τάξης, πρέπει να τις μεταφέρω εκεί.

Πάντως εν τέλει εκεί θα καταλήξουμε.
Η πιο απλή λύση είναι αυτή που προτείνεις.

Για παρόμοια εφαρμογή με το netop έχω ακούσει ότι υπάρχει, αλλά δεν την έχω χρησιμοποιήσει (vnc). Μου χρειάζεται όμως οπότε σύντομα θα δώ τί μπορεί να γίνει. Απο την εμπειρία μου, είμαι σίγουρος ότι κάτι υπάρχει...

Ξανά ευχαριστώ και περιμένω και σχόλια επι των ασκήσεων (προγραμματισμού κυρίως).

Periklis Georgiadis είπε...

Βάζε την ενημερωμένη σελίδα από βραδύς σε ένα usb στικάκι. Το πρωί, σύνδεσέ το στο γρήγορο μηχάνημα, κι έχε share το drive /διαδρομή για το στικ. Μ' ένα bookmark ή shortcut στους clients είσαι up'n'runnin στη στιγμή, πάντα.

Charitakis Ioannis είπε...

:-)

Δηλαδή, σε ένα μηχάνημα να κάνω ένα φάκελο shared στον οποίο να κάνω mount το usb stick.

Μετά να βάλω στα bookmarks τον shared folder οπότε κάθε φορά θα βλέπουν τα περιεχόμενα του usb stick.

Οκ! Πρωτότυπο! Είναι μία λύση!