Τετάρτη 25 Ιουνίου 2008

Απολογισμός σχολικού έτους 2007-08 1o Γυμνάσιο Σητείας

Απολογισμός σχολικού έτους 2007-08

 

Α) Διαθεματικές εργασίες: Κατά την απερχόμενη σχολική χρονιά εκπονήθηκαν πολλές διαθεματικές εργασίες και οι μαθητές χρησιμοποίησαν και έμαθαν εν τοις πράγμασι βασικές δεξιότητες:

  1. Επεξεργασία κειμένου
  2.  Παρουσιάσεις (Power Point)
  3. Λήψη-αποθήκευση-επεξεργασία φωτογραφιών
  4. Αναζήτηση και επεξεργασία πληροφοριών στο Διαδίκτυο.
  5. Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Το βασικότερο βέβαια είναι ότι χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή για να φέρουν εις πέρας μια πραγματική εργασία (με τα δεκάδες προβλήματα που ανακύπτουν) και όχι μια άσκηση εργαστηρίου.

Στο γνωστικό αντικείμενο δεν εκπονήθηκαν project. Οι λόγοι είναι οι εξής:

  1. Ο αγώνας δρόμου για να καλυφθεί η διδακτέα ύλη. Μόνο επιδερμικά μπορείς να θίξεις όλα τα κεφάλαια με μία ώρα την εβδομάδα.
  2. Η απροθυμία των μαθητών να επωμιστούν και άλλες εργασίες και να επιβαρύνουν επιπλέον το ήδη βεβαρυμένο πρόγραμμά τους. Μην ξεχνάμε ότι τα απογεύματα των μαθητών  είναι κλεισμένα για τις ξένες γλώσσες (το Lower -και ευλόγως- θεωρείται πτυχίο πρώτης προτεραιότητας για γονείς και μαθητές).
  3. Έλλειψη ιδεών. Ομολογώ ότι η εργασία που μου επιδείξατε στη συνάντησή μας (μελέτη συνάρτησης με γραφική παράσταση στο Excel) με εντυπωσίασε και φέτος θα την υλοποιήσω. Αλλά είναι μόνο μία ιδέα. Χρειαζόμαστε και άλλες τέτοιες.
  4. Έλλειψη χρόνου από μέρους μου. Έχω (και υποθέτω οι περισσότεροι συνάδελφοι κατά το μάλλον ή ήττον) πλήθος εξωδιδακτικών εργασιών:
    1. Μηχανοργάνωση σχολείου: εισαγωγή στοιχείων μαθητών, εκτύπωση ελέγχων επίδοσης, εκτύπωση απολυτηρίων, στατιστικά, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.λ.π
    2. Ωρολόγιο πρόγραμμα σχολείου
    3. Επίλυση προβλημάτων, συντήρηση, ενημέρωση και βέβαια δικτύωση των υπολογιστών του σχολείου (δεν αναφέρομαι στους υπολογιστές του εργαστηρίου για τους οποίους έχω 3 ώρες μείωση στο ωράριο αλλά στους υπολογιστές που είναι εγκατεστημένοι στα γραφεία)
    4. Επίλυση οποιασδήποτε απορίας συναδέλφου.
    5. Ανανέωση της ιστοσελίδας του σχολείου.

Όλα αυτά σίγουρα αποβαίνουν εις βάρος της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής.

Β) Διδακτικό έργο

Όπως προανέφερα η μία ώρα την εβδομάδα αρκεί για να καλυφθεί μόνο επιδερμικά η διδακτέα ύλη.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθητών (ωριαίο γραπτό διαγώνισμα) δεν συνάδει με την εργαστηριακή φύση του μαθήματος. Η πρακτική εξέταση στο εργαστήριο πρέπει να εξετασθεί αν και φοβάμαι ότι δύσκολα θα εφαρμοσθεί. Επίσης πρέπει να σκεφτούμε ότι με την πρακτική εξέταση αδικούνται οι μαθητές που δεν έχουν υπολογιστή (άρα μαθητές από φτωχές οικογένειες) και δεν έχουν την ίδια ευχέρεια χρήσης με τους μαθητές που διαθέτουν υπολογιστή.

Στη Γ΄ τάξη ο προγραμματισμός δυσκολεύει τους μαθητές. Λόγου χάριν πολλοί μαθητές δεν αντιλαμβάνονται την έννοια της μεταβλητής.

Το εργαστήριο του σχολείου (Pentium 4 στα 1,7 GHz) επαρκεί για την διδασκαλία της Πληροφορικής.

Εν κατακλείδι να πω ότι μάθημα της Πληροφορικής παραμένει το πιο δημοφιλές και πραγματικά τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή.

 

 

ΔΙΒΑΝΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΗΤΕΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: