Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2008

Σχέδιο Μαθήματος
ΑΕΠΠ/ΓΕΛ - Δομημένος Προγραμματισμός/ΕΠΑΛ
Δομή Απλής Επιλογής


Σκοπός – Αντικείμενο Διδασκαλίας
Η δραστηριότητα αυτή αφορά στην κατανόηση της δομής απλής επιλογής στο σχεδιασμό αλγορίθμων.

Γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών
• Οι μαθητές γνωρίζουν ήδη να χρησιμοποιούν βασικές τεχνικές (ψευδοκώδικα, λογικό διάγραμμα) και βασικές συνιστώσες (π.χ. μεταβλητές, σταθερές, εντολές εισόδου/εξόδου) δημιουργίας αλγορίθμου.
• Επίσης χρησιμοποιούν ήδη τη δομή ακολουθίας για την επίλυση προβλημάτων.

Διδακτικοί στόχοι
Μετά το τέλος του μαθήματος οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν
• Να αναγνωρίζουν τη δομή που χρησιμοποιεί ένας δοσμένος αλγόριθμος (ακολουθίας ή επιλογής)
• Να αναγνωρίζουν την έννοια και το ρόλο της συνθήκης σε ένα αλγόριθμο με δομή επιλογής
• Να αναφέρουν πιθανές μορφές για συνθήκη σε ένα αλγόριθμο με δομή επιλογής
• Να διακρίνουν τις διαφορές ανάμεσα στη δομή ακολουθίας και στη δομή επιλογής

Δραστηριότητες / Διδακτικές τεχνικές
• Ερωτοαπαντήσεις με αναφορά στην καθημερινότητα (‘τι σημαίνει επιλέγω;’, οι μαθητές αναφέρουν παραδείγματα με επιλογές από την καθημερινή τους ζωή)
• Ο εκπαιδευτικός αναφέρει πώς αναπαρίσταται γενικά η δομή της επιλογής σε ψευδοκώδικα (Αν συνθήκη Τότε Εντολές 1 αλλιώς Εντολές 2 Τέλος_αν)
• Δίνει παραδείγματα (προβλήματα με συνθήκες)
• Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και από κοινού επιλύουν προβλήματα (ομαδοσυνεργατική προσέγγιση)

Εκπαιδευτικά μέσα
• Η αποτελεσματική χρήση του προγραμματιστικού περιβάλλον που δίνεται (Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ) για επίλυση απλών προβλημάτων προγραμματισμού

Αξιολόγηση
• Χρησιμοποίηση φύλλου εργασίας

Επιμέλεια : Κυριακή Μαραγκάκη – Σταυρούλα Κιζλαρίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια: